wtorek, 29 lipca 2014

Quiche ze szpinakiem i łososiem

Pyszna quiche, idealna na obiad dla 4 osób. U mnie najczęściej pojawia sie w tym wydaniu, bądź jako quiche lorraine, czyli z boczkiem. 

Składniki: 
ciasto:
250g. mąki
pół łyżeczki soli
125g. zimnego masła
1 jajko
1 łyżeczka wody

nadzienie:
3 jajka
160 ml. śmietany 30%
160 ml. śmietany 12%
200 g. świerzego szpianku
150 g. wędzonego łososia
100-120 g. sera Gruyer, koziego, bądź innego żółtego

przyprawy: sól, pieprz, gałka muszkatołowa
ewentualnie: kilka ząbków czosnku jeśli ktoś lubi

Przygotowanie:
Zwykle przygotowuję quiche w thermomoxie, bo jest to wtedy dziecinnie prosta i szybkia, ale bez też się da.

ciasto:
1. Utrzeć masło (przez 1 min. poz. 4), dodać jajko i ucierać przez kolejne 30 sec.
2. Dodać mąkę i sól i dalej ucierać (poz. 6-7, 1-2 min.)
Bez thermomixu -  posiekać zimne masło, dodać resztę składników i zagnieść na gładką masę
3. Zawinąć w folię i włożyć na 30 min. do lodówki.
4. Ciasto rozwałkować i wyłożyć na formę. Ja jestem leniem i zwykle wyklejam formę, nie rozwałkowuję.
5. Piec w nagrzanym do w 190 stopni piekarniku ok 15-20 min.

nadzienie:
1. Jajka i śmietanę wymieszać w thermomixie. Wylać połowe na upieczony spód.
2. Na wszystkim ułożyć łososia i szpinak (ja używam surowego, ale można go też poddusić na patelni). Posypać startym wcześniej serem.
3. Zalać resztą śmietany i jajek.
4. Piec w nagrzanym do w 190 stopni piekarniku 30 min.


Podanie: Ja uwielbiam quiche ze zwykłą zielona sałatką i sałaty lodowej/rukoli, pomidorów, cebuli itp.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...